Det at tænke salg hele vejen

En god ven fortalte om en oplevelse, han havde for noget tid siden. Han er vognmand og det var på tide at få nye dæk på den ene af bilerne, så han ringer til en af de store landsdækkende dækservicecentre – han får en i telefonen og spørger efter en pris på fire Michelin 225 65 R 17, hvorefter han bliver spurgt, om det er et tlf.nr? Han forklarer, at det er en dækstr., men får at vide, at det er der altså ikke nogen, der har tid til at svare på nu, så han må ringe igen senere – gæt, hvor han fik og fortsat får nye dæk, ja, ganske rigtigt hos en af konkurrenterne, hvor den der tog telefonen, var så salgs- og serviceminded at sige; hvis jeg lige får dit nummer, så får jeg en til at ringe tilbage til dig hurtigst muligt. Hvad gør I – Tænker og taler I salg gennem alle led i jeres virksomhed? Holder I altid bolden på egen banehalvdel?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *