Salg, mødebooking og kundeservice

Sælgeren i fokus

Det “gode salg” er i de fleste tilfælde skabt af en sælger med gode færdigheder til at opbygge og pleje sine relationer. Kunder har i dag let og hurtig adgang til de informationer og priser de har bruge for, for at vælge hvor de skal købe ind – det er ikke nødvendigt at have kontakt med en sælger for at købe det de mangler. Det er en af grundene til, at det i min optik, i dag er endnu vigtigere, at en sælger er i stand til at fastholde sine kunderelationer, så eventuelle behov afdækkes løbende og de ikke forvilder sig over til konkurrenten gennem et tilbud på nettet. Den bedste relation har vi til dem, der ligner os selv – derfor er det vigtigt, at en sælger kan tilpasse sin adfærd (fremtoning, kommunikation og strategi) alt efter, hvilken kunde det drejer sig om.  “Sælgeren i fokus” henvender sig til den sælger, der gerne vil blive bedre til at sætte sig ind i kundens måde at tænke på, så han kan finde den rette adfærdsstil ved hvert kundemøde.

Forløb tilrettes efter ønske, med udgangspunkt i NLP og DISC og kommer omkring:

·         ”Læs” din kunde

·         Forstå kunden og tag kontrol over samtalen

·         Brug egne ressourcer optimalt – hver dag

·         ”Kemiens” betydning for den langvarige kunderelation

·         Vanskelige kunder – findes de overhovedet

·         Hvor meget vi siger, når vi er stille

·         Tilpas egne salgsargumenter

Forløbet består af tre moduler af ca. tre timers varighed hver – det er “en til en” undervisning, så vi arbejder meget praksisnært.

Forløbet tilrettelægges alt efter jeres behov – venligst kontakt for tilrettelæggelse og pris.

Book dine egne salgsmøder

Første skridt mod et salg, er at få et møde i kalenderen –  det personlige møde med kunden er en af vores allerbedste muligheder for at opbygge en relation og sikre et salg. At booke et kvalificeret møde,  er derfor en vigtig opgave for alle, der beskæftiger sig med opsøgende salg. De fleste virksomheder har fokus på, hvor meget værdi et godt møde kan skabe, det kan ikke betale sig at holde møder for mødernes skyld – den der booker mødet, skal kunne kvalificere det, er det nu, de er klar til at tage snakken, eller skal det vente. Med de rette værktøjer og kan det blive en fornøjelse at ringe “kold canvas”. Og, med velkvalificerede møder i kalenderen får sælgeren skabt et solidt fundament for de langtidsholdbare kunderelationer, der efterfølgende skabes under og efter et godt møde.

Jeg har sammensat et kursus, hvor vi bla. kommer til at arbejde med:

  • Motivation og holdninger – Holdning betyder alt
  • Nej, betyder sjældent nej, det interessante er, hvorfor de siger, nej
  • Målsætning og forberedelse
  • Tag kontrol over samtalen
  • Effektiv og tilpasset kommunikation
  • Stil de rigtig spørgsmål
  • Engagement, stemmeføring og sprogbrug (er altafgørende)
  • Kommunikation – det at skabe interesse for et produkt/ydelse
  • Effektiv mødebooking

Forløbet består af to moduler af hver 3 timer – det er “en til en” undervisning, så vi har mulighed for at arbejde meget praksisnært. Forløbet tilrettelægges alt efter jeres behov – venligst kontakt for tilrettelæggelse og pris.

Kundeservice – er så meget mere end smil (i stemmen)

Kundeservice er et vigtigt element i salgsarbejdet – tænker I salg gennem alle led i jeres virksomhed? Er alle, der kan tænkes på den ene eller anden måde at få kontakt med kunden ”trænet” til hele tiden at tænke, at service er = længerevarende kunderelationer = langtidssikret salg = mere salg.

Det er alle, lige fra de, der sidder i salg, i omstillingen, montøren mm., der skal have fokus på at holde på kunderne og aldrig ”slippe” dem, før de er sikre på at have ”tilbudt” kunden den service, der sikrer, at I holder dem i hånden hele vejen og, at det er jer, der holder bolden på jeres banehalvdel.

Forløbet bliver sammensat alt efter, hvem i virksomheden der deltager, men vil overordnet komme omkring:

  • Salg for ”ikke” sælgere
  • Salgspsykologi
  • Oplevelsesøkonomi
  • Hvad er kundeservice?

Forløbet tilrettelægges alt efter jeres behov – venligst kontakt for tilrettelæggelse og pris.

Erhvervscoaching/coaching

Der kan være forskellige grunde til, at der opstår et ønske om erhvervscoaching. Det kan være at jobbet eller medarbejderen skal ændre sig og det derfor er vigtigt, at der bliver skabt nye adfærdsmæssige færdigheder.

Coaching er en fremadrettet dialog, der er med til at skabe en personlig udvikling for ledere og medarbejdere, så de bliver mere bevidste om egne ressourcer og potentialer. Indsatser, hvor der er fokus på trivsel, og én til én samtaler vil være med til at øge motivation, engagement, arbejdslyst og ikke mindst arbejdsglæde.

Erhvervscoaching er relevant ved:

  • Frustrationer i relation til medarbejdere/kolleger
  • Udfordringer i jobbet
  • Præstationsangst
  • Samarbejdsproblemer
  • Øget fravær
  • Generel utilfredshed og snak i krogene

Pris 1200,- for en session (varighed ca. 60-90 min.)

Pris 10 sessioner 9000,-

Adfærdsprofilanalyse – Extended DISC

Extended DISC Personanalyse er et analyseværktøj, der bygger på Jungs typologi og Marstons teori om menneskelig adfærd. Analysen beskriver den grundlæggende motivationsfaktor alt efter hvilke områder, der falder naturligt, for den der udfylder analysen.

Ved at synliggøre og forstå de motivationsfaktorer, kommunikationsstile, konfliktmønstre og personlige styrker og udviklingsområder, personen besidder kan analysen anvendes til en lang række opgaver. Jeg bruger Extended DISC Person analyse til salgstræning, kommunikation, coachingforløb, leder forberedelse til MUS og lederudvikling, alt efter hvad situationen fordrer. Analysen viser, de områder, hvor der er udviklingspotentiale og skaber samtidig en bedre selvforståelse. Det tager ca. 10 minutter at besvare testen.

Ved køb af testen uden sammenhæng med kursus eller coaching, er prisen 1995,00 – inkluderet en personlig tilbagemelding på ca. 1 time.

____________________

Fandt du ikke, hvad du søgte? Så giv mig et kald og vi ser, om det er noget, jeg kan løse eller evt. referere til en af mine samarbejdspartnere.

Alle priser er eksklusive moms, befordring (3,53 kr. pr. km), bro- og færgeafgifter, forplejning og leje af lokale.